“Το σχέδιο νόμου επιχειρεί να επιλύσει προβλήματα που ταλανίζουν τον αθλητισμό”

Print Friendly, PDF & Email

Αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη συζήτηση του μίνι αθλητικού νομοσχεδίου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής ήταν ο παλαιός διεθνής διαιτητής, Π. Κωνσταντινέας:

Στην εισήγηση επί του σ/ν του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με τίτλο «Τροποποιήσεις του ν. 2725/1999 (Α΄121) και άλλες διατάξεις», ανέφερε τα εξής:

Καλούμαστε σήμερα, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, να συζητήσουμε επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού που αφορά τροποποιήσεις του ν. 2725/1999 καθώς και συμπληρωματικές διατάξεις αυτού.

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου το οποίο απαρτίζεται από 16 άρθρα, επιχειρεί να επιλύσει προβλήματα που ταλανίζουν τον αθλητισμό. Κυρίως, στοχεύει στην εξομάλυνση της καθημερινότητας των εμπλεκόμενων με τον αθλητισμό φορέων και στην απλοποίηση των διαδικασιών σχετικά με την λειτουργία τους.
Πιο συγκεκριμένα:

• Με το άρθρο 1 του σχεδίου νόμου, τροποποιείται το άρθρο 24 του 2725/1999, θωρακίζοντας νομικά την σύγκληση και την συγκρότηση της καταστατικής Γενικής Συνέλευσης της ΕΠΟ, σύμφωνα με το καταστατικό της.

• Με το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου προστίθεται στην παρ. 4 του άρθρου 29 του ν. 2725/1999 η χορήγηση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης του άρθρου 28 στην Αθλητική Ομοσπονδία Νεφροπαθών και Μεταμοσχευμένων με έδρα την Αθήνα, μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αγώνων Μεταμοσχευμένων και της Ευρωπαϊκής Αθλητικής Ομοσπονδίας Μεταμοσχευμένων.

• Στο άρθρο 3 του σχεδίου νόμου, προκειμένου να ρυθμιστούν προβλήματα τεχνικής φύσεως και πρακτικότητας όσον αφορά την έκδοση της κάρτας φιλάθλου, δίνεται παράταση του χρόνου έναρξης ισχύος των σχετικών διατάξεων. Πιο συγκεκριμένα, ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2017.

• Με το άρθρο 4 του σχεδίου νόμου τροποποιείται το άρθρο 56 Α του ν. 2725/1999 το οποίο:
ΠΡΩΤΟΝ… Κατατάσσει τις αθλητικές εγκαταστάσεις σε δυο κατηγορίες (κοινές αθλητικές εγκαταστάσεις και ειδικές αθλητικές εγκαταστάσεις) ανάλογα με το είδος, το μέγεθος, την δυναμικότητά τους και την κατηγορία των αγώνων που φιλοξενούν.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ… Ορίζεται η διαδικασία ένταξης των αθλητικών εγκαταστάσεων σε κατηγορίες είτε αυτές υπάγονται στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού είτε στους Δήμους της επικράτειας είτε εν τέλει πρόκειται για σωματειακούς και ιδιωτικούς χώρους άθλησης.

• Με το άρθρο 5 προστίθεται μετά το άρθρο 56 Α του ν. 2725/1999, το άρθρο 56 Β με το οποίο αναφέρεται ρητά η απαίτηση άδειας λειτουργίας οποιουδήποτε αγωνιστικού χώρου ή χώρου άθλησης, πλην των υπαγόμενων στις διατάξεις του άρθρου 32, για την συνδρομή των αναγκαίων προϋποθέσεων ασφαλείας για αθλούμενους και θεατές. Η άδεια λειτουργίας χορηγείται στη διοίκηση της αθλητικής εγκατάστασης ή στο φορέα στον οποίο ανήκει με βάση την κατηγορία της εγκατάστασης και τον τρόπο αδειοδότησης που περιγράφεται αναλυτικά για κάθε υποκατηγορία. Στην άδεια λειτουργίας ορίζονται τα αθλήματα που μπορούν να φιλοξενηθούν καθώς επίσης και ο ανώτατος αριθμός θεατών που μπορούν να παρευρεθούν ανά τμήμα.
Η άδεια λειτουργίας μπορεί να είναι προσωρινή, με τον όρο εντός συγκεκριμένου χρονικού ορίζοντα να αποκατασταθούν οι ελλείψεις που την καταστούν προσωρινή. Στο άρθρο 5 αναφέρονται οι διαδικασίες τροποποίησης ή ανάκλησης της άδειας λειτουργίας. Τέλος, ορίζεται δίμηνος χρονικός ορίζοντας για την ισχύ του συγκεκριμένου άρθρου.

• Με το άρθρο 6 του σχεδίου νόμου προστίθεται το άρθρο 56 Γ του ν. 2725/1999 με το οποίο ορίζεται η διαδικασία υποχρεωτικής συγκρότησης Επιτροπής Ελέγχου Καταλληλότητας η οποία επωμίζεται τις εξής αρμοδιότητες:
1. Έλεγχος των πάσης φύσεως αθλητικών εγκαταστάσεων όσον αφορά στη διαπίστωση της συνδρομής των αναγκαίων προϋποθέσεων ασφαλείας αθλουμένων και θεατών. Δίνεται η δυνατότητα έκτακτων ελέγχων.
2. Έλεγχος της δυνατότητας απρόσκοπτης προσέλευσης στην αθλητική εγκατάσταση καθώς και εκκένωσης αυτής.
3. Έλεγχος ύπαρξης και λειτουργίας του ελάχιστου απαραίτητου ιατρικού και υγειονομικού εξοπλισμού καθώς και την γενικότερη στατική αντοχή των οικοδομημάτων.
Τα πορίσματα της επιτροπής θα καθορίζουν και την πορεία αδειοδότησης. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 1/1/2018.

• Με το άρθρο 7 του σχεδίου νόμου προστίθεται το άρθρο 56 Δ του ν. 2725/1999 με το οποίο απαγορεύεται ρητώς κάθε αθλητική συνάντηση στην περίπτωση που ο χρήστης της αθλητικής εγκατάστασης δεν έχει εξασφαλίσει την άδεια διεξαγωγής της. Εντός της παραγράφου 56 Δ αναφέρονται οι προϋποθέσεις χορήγησης της συγκεκριμένης άδειας είτε πρόκειται για κοινές αθλητικές εγκαταστάσεις είτε πρόκειται για ειδικές.

• Με το άρθρο 8 του σχεδίου νόμου προστίθεται το άρθρο 56 Ε του ν. 2725/1999 το οποίο αναφέρει διεξοδικά το εύρος των κυρώσεων που θα καταλογίζονται στους ιδιοκτήτες ή χρήστες αθλητικών εγκαταστάσεων που στερούνται άδειας λειτουργίας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

• Με το άρθρο 9 του σχεδίου νόμου προβλέπεται η μείωση του ποσοστού εγγυητικής επιστολής που υποχρεούνται να καταθέσουν οι ΚΑΕ σύμφωνα με το άρθρο 78 του ν. 2725/1999 και η εξομοίωσή τους με τις υπόλοιπες Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρίες.

• Με το άρθρο 10 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου προσδιορίζεται ρητά το χρονικό σημείο από το οποίο η νέα Αθλητική Ανώνυμη Εταιρία που θα συσταθεί για το ίδιο άθλημα από το ίδιο ιδρυτικό σωματείο τη υποβιβασθείσας, διαδέχεται αυτοδικαίως την υποβιβασθείσα σε όλες εν γένει τις υποχρεώσεις της. Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν εφαρμόζεται για τις Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρίες που είχαν υποβιβασθεί πριν την έναρξη της αγωνιστικής περιόδου 2016-2017.

• Με το άρθρο 11 εξομοιώνεται το μη κερδοσκοπικό κοινωφελές σωματείο με την επωνυμία «ΣΠΕΣΙΑΛ ΟΛΥΜΠΙΚΣ ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ-ΕΛΛΑΣ» μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας SPECIAL OLYMPICS INTERNATIONAL με τα αναγνωρισμένα από τη Γενική Γραμματεία (ΓΓΑ) αθλητικά σωματεία. Σημειώνεται ότι το σωματείο αυτό καλλιεργεί 28 αθλήματα και κλάδους άθλησης (22 θερινά και 6 χειμερινά) τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα Ολυμπιακών Αγώνων.

• Με το άρθρο 12 δίδεται η δυνατότητα της συνέχισης της αξιοποίησης των Ολυμπιονικών που είναι διορισμένοι στο Δημόσιο τομέα μέσω της απόσπασης είτε στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού είτε σε φορείς που εκπονούν προγράμματα διάδοσης του Ολυμπισμού.

• Με το άρθρο 13 αναγνωρίζεται από την πολιτεία η προσφορά των προπονητών των αθλητών που κατέκτησαν μετάλλιο σε Ολυμπιακούς ή παραολυμπιακούς αγώνες, οι οποίοι ΔΕΝ διαθέτουν άδεια άσκησης επαγγέλματος προπονητή και δεν απολαμβάνουν τα σχετικά προνόμια και επιβραβεύσεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.

• Με το άρθρο 14 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου προβλέπεται η λειτουργία χώρου γυμναστηρίου σε ξενοδοχειακές μονάδες που θα απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο σε ένοικους της μονάδας και με τις ειδικότερες προϋποθέσεις της προτεινόμενης ρύθμισης ως προς τα τετραγωνικά και την παραμονή των ενοίκων.

• Στο άρθρο 15 του νομοσχεδίου επιδιώκεται η αποπληρωμή αποζημιώσεων για τη λειτουργία του Ειδικού Σώματος Παρατηρητών της ΔΕΑΒ και της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού του άρθρου 77 του ν. 2725/1999 κατά το έτος 2016. Η συγκεκριμένη δαπάνη βαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού του τρέχοντος έτους.

• Με το άρθρο 16 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου προβλέπεται η έναρξη ισχύος των παραπάνω με την δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μετά και την αναλυτική παρουσίαση των διατάξεων που εισάγονται με το παρόν νομοσχέδιο, καλούμε τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το σχέδιο νόμου, καθώς εισάγονται κυρίως θετικές και βελτιωτικές διατάξεις που αφορούν τον αθλητικό κόσμο.

Ακολουθήστε το SoccerPlus στο Google News

Καμία δημοσίευση για προβολή