“Κάποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξυπηρετούν δόλια και σκοτεινά παράκεντρα που στρέφονται κατά διαιτητών”

Print Friendly, PDF & Email

 

Γράφει ο  Ι.Τσίγκας

Για να μπορούν οι Διαιτητές και η Διοίκηση της Διαιτησίας, να μαθαίνουν έγκαιρα τα γεγονότα που συμβαίνουν καθημερινά στο κλάδο των Διαιτητών, κάνουν χρήση πληροφοριών που προέρχονται από ηλεκτρονικά και διαδικτυακά μέσα, τις οποίες μπορούν στη συνέχεια να τις μεταφέρουν και σε άλλους, με διάφορες πλατφόρμες, μέσω μηνυμάτων, με Viber, με e-mail και τηλεφωνικά.

Πολλά θέματα διαιτησίας αντιμετωπίζονται με επιτυχία από την  τεχνολογία με ενδοεπικοινωνίες, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα συστήματα ενημέρωσης.  Στο ερώτημα αν οι πλατφόρμες και τα μέσα ενημέρωσης για τη διαιτησία είναι καλά!

Η απάντηση εκ πρώτης όψεως είναι εύκολη και είναι ΝΑΙ.

Εξυπηρετούν ένα μεγάλο φάσμα υπηρεσιών της Διαιτησίας. Σε γενικές γραμμές δεν είναι απλώς χρήσιμα και καλά, αλλά μετά βεβαιότητα είναι καταπληκτικά.

Π.Χ. οι διαιτητές πριν , κατά και μετά τον αγώνα κάνουν χρήση ηλεκτρονικών μέσων  όπως 1/ Ενδοεπικοινωνία μεταξύ της τριάδας των διαιτητών 2/ Οπτικοακουστική πληροφόρηση του VAR στο διαιτητή του αγώνα για δύσκολες και αμφισβητούμενες φάσεις 3/ Ενημέρωση του διαιτητή από το σύστημα για το ημιαυτόματο οφσάιντ 4/ φωτεινή επιγραφή για τις αλλαγές των παικτών 5/ Κινητά τηλέφωνα για τις εισερχόμενες και εξερχόμενες συνομιλίες, των τηλεφωνικών κλήσεων και τέλος για όλους τους ενδιαφερόμενους, οι αθλητικές εκπομπές, είτε από κανάλια TV είτε από διαδικτυακά μέσα και πλατφόρμες, με ανάλυση των φάσεων και τις αποφάσεις των διαιτητών. Όλα τα παραπάνω είναι χρήσιμα εργαλεία και είναι στην υπη-ρεσία της διαιτησίας και πολύ περισσότερο των διαιτητών. Όταν 1/ οι διαιτητές έχουν τα ανωτέρω εφόδια για την απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους, 2/ Ο ηλεκτρονικός τύπος είναι ελεύθερος και ανεπηρέαστος να μεταδώσει σωστά τα αληθινά γεγονότα του αγώνα και 3/ επιλέγονται έμπειροι και ικανοί διαιτητές να διευθύνουν τους αγώνες, τότε έχουμε ένα άριστο αποτέλεσμα, το οποίο είναι ένα ισχυρό κίνητρο για τους υπεύθυνους και αρμοδίους να βοηθήσουν πρόθυμα και να δώσουν επίπλέον ωφελήματα στο κλάδο της διαιτησίας.  Κάποια μέσα όμως, κοινωνικής δικτύωσης παράγουν ψευδείς αναφορές για την απόδοση του διαιτητή στον αγώνα. Το γεγονός της παραπληροφόρησης είναι πολύ κακό τόσο για το διαιτητή όσο και για το άθλημα, διότι δεν επιτυγχάνεται να μαθευτούν τα αμέτρητα και σωστά γεγονότα που είναι τα αληθινά.

Είναι τρομακτικό, όταν κάποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξυπηρετούν δόλια και σκοτεινά παράκεντρα, που ψευδώς αναφέρουν γεγονότα για την Διαιτησία και σπιλώσουν ονόματα και συνειδήσεις διαιτητών. Αυτό γίνεται για να προωθήσουν άνομα συμφέροντα, τα οποία επιθυμούν όχι την αλήθεια αλλά τα ψέματα σε βάρος της Ανεξάρτητης Διαιτησίας.

Ετσι, επιβάλλεται οι ακροατές και οι θεατές των ηλεκτρονικών και δικτυακών μέσων, να προσέχουν πάρα πολύ τι ακούν και τι βλέπουν, να τα αξιολογούν και να βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα. Εδώ, μπορούμε να πούμε ότι οι διαιτητές ως άνθρωποι με αδυναμίες, μπορεί να βλέπουν ο ένας τον άλλον ως αντίπαλο και ενδεχομένως ακόμη και ως εχθρό, επειδή νιώθουν ανασφάλεια για τη θέση τους στο πίνακα αξιολόγησης.

Όμως, σε δύσκολες ώρες, γίνονται μια γροθιά για να αντιμετωπίσουν από κοινού τις άδικες επιθέσεις εναντίον των διαιτητών, από εντολοδόχους λιθοβολητές, οπότε η συναδελφική αλληλεγγύη αποτελεί συγκολλητική ουσία μεταξύ των διαιτητών για να υπάρξει καθολική και αποτελεσματική απόκρουση των επιθέσεων, στο τόσο δύσκολο και επίπονο λειτούργημα που ασκούν.

Κλείνοντας  πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα κοινωνικά δίκτυα πληροφοριών είναι τόσο παλιά  όσο και η ανθρώπινη ιστορία.

*Το κείμενο επιμελήθηκε ο Ι. Τσίγκας, Διευθύνων Σύμβουλος  Μονοπρόσωπης εταιρείας « ΘΕ.ΔΙ.» Ε.Π.Ε.    Η εταιρεία είναι ιδιωτική, απασχολούμενη με απόψεις και διαιτητικά γεγονότα, εκπροσωπεί-ται από τον ανωτέρω και η τυχόν παροχή υπηρεσιών, είναι χωρίς αμοιβή.

Ο ως άνω είναι παλαίμαχος διαιτητής του Σ.Δ.Π. Αργολίδας.

 

Ακολουθήστε το SoccerPlus στο Google News

Καμία δημοσίευση για προβολή