Πρόστιμο μαμούθ 2,42 δις στην Google για χειραγώγηση της αγοράς

Print Friendly, PDF & Email

Πρόστιμο μαμούθ, ύψους 2,42 δισεκατομμυρίων ευρώ, επέβαλε η Ευρωπαϊκή επιτροπή στην Google, σήμερα, κατηγορώντας την εταιρεία για μεθόδους χειραγώγησης της αγοράς.

Το πρόστιμο αυτό, είναι το υψηλότερο που έχει επιβληθεί ποτέ από την Ένωση σε πολυεθνική εταιρεία για μονοπωλιακές πρακτικές. Το προηγούμενο «ρεκόρ» κατείχε η Intel από το 2009, όταν της είχε επιβληθεί πρόστιμο ύψους 1,06 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η Κομισιόν αποφάνθηκε πως o διαδικτυακός κολοσσός εκμεταλλεύτηκε την κυρίαρχη θέση της στον Ιστό ώστε να ωθεί τους στο Google Shopping, δημιουργώντας ένα αθέμιτο περιβάλλον σε βάρος ανταγωνιστικών υπηρεσιών.

Η Google εκφράζει με ανακοίνωσή της τις ενστάσεις της για το πρόστιμο και εξετάζει το ενδεχόμενο να ασκήσει έφεση στην ποινή.

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να επηρεάσει άμεσα τον τρόπο λειτουργίας του Google Shopping στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς στο στόχαστρο της Επιτροπής βρίσκεται η σύνδεση της μηχανής αναζήτησης της Google με το υπόλοιπο «οικοσύστημα» των κερδοφόρων υπηρεσιών της.

Βάσει της απόφασης η Google καλείται να σταματήσει τις πρακτικές που βλάπτουν τον ανταγωνισμό μέσα στις επόμενες 90 ημέρες ενώ αν δεν συμμορφωθεί στο διάστημα αυτό, κινδυνεύει με την επιβολή νέου προστίμου που ίσως αγγίξει και το 5% των ημερήσιων παγκόσμιων εσόδων της μητρικής εταιρείας Alphabet.

Βάσει των στοιχείων του 2016, τα ημερήσια έσοδα της Aphabet ξεπερνούσαν τα 247 εκατομμύρια δολάρια.

Παλαιότερα η Google έχει επανειλημμένως διαμαρτυρηθεί πως η Amazon και το eBay ασκούν μεγαλύτερη επιρροή στη καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών τους υποστηρίζοντας πως η επιτροπή δεν μπορεί να διακρίνει τα κριτήρια με τα οποία οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να ψωνίζουν διαδικτυακά.

Ακόμα δύο ξεχωριστές έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη από την Επιτροπή εις βάρος της Google.

Η Google εξέδωσε ανακοίνωση – απάντηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Αναλυτικά η Google στην ανακοίνωσή της σημειώνει:

“Όταν κάνετε αγορές μέσω διαδικτύου, θέλετε να βρίσκετε τα προϊόντα που ψάχνετε γρήγορα και εύκολα. Και οι έμποροι θέλουν να προωθήσουν αυτά τα ίδια προϊόντα. Για αυτό το λόγο, το Google Search εμφανίζει διαφημίσεις αγορών, συνδέοντας τους χρήστες μας με χιλιάδες διαφημιζόμενους, μεγάλους ή μικρούς, με τρόπους που να είναι χρήσιμοι για όλους.

Θεωρούμε πως η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις ηλεκτρονικές αγορές υποτιμά την αξία αυτού του είδους των γρήγορων και εύκολων συνδέσεων. Ενώ μερικές ιστοσελίδες σύγκρισης αγορών θέλουν προφανώς από την Google να τις παρουσιάζει πιο εμφανώς, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι χρήστες συνήθως προτιμούν να χρησιμοποιούν συνδέσμους που τους κατευθύνουν απευθείας στα προϊόντα που θέλουν, και όχι σε ιστοσελίδες όπου θα πρέπει να επαναλάβουν τις αναζητήσεις τους.

Πιστεύουμε ότι τα υπάρχοντα αποτελέσματα αγορών που παρέχουμε είναι χρήσιμα και αποτελούν μια πολύ βελτιωμένη έκδοση των παλαιότερων διαφημίσεων που εμφανίζαμε μια δεκαετία πριν οι οποίες περιείχαν μόνο κείμενο. Το να εμφανίζουμε διαφημίσεις που περιέχουν εικόνες, αξιολογήσεις και τιμές ωφελεί εμάς, τους διαφημιζόμενους μας και πάνω απ’ όλα τους χρήστες μας. Και τις εμφανίζουμε μόνο όταν τα σχόλια σας μας υποδεικνύουν ότι είναι σχετικές. Χιλιάδες Ευρωπαίοι έμποροι χρησιμοποιούν αυτές τις διαφημίσεις για να ανταγωνιστούν με μεγαλύτερες εταιρείες όπως το Amazon και το eBay.

Όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας ρωτάει γιατί μερικές ιστοσελίδες συγκριτικών αγορών δεν τα έχουν καταφέρει όσο καλά όσο άλλες, πιστεύουμε ότι πρέπει να λάβει υπ’ όψιν της το πλήθος των ιστοσελίδων που έχουν αναπτυχθεί αυτήν την περίοδο- συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων ιστοσελίδων ηλεκτρονικών αγορών όπως το Amazon και το eBay. Με τα εργαλεία συγκρίσεων που διαθέτει, τις αξιολογήσεις, τους εκατομμύρια έμπορους και τη τεράστια ποικιλία προϊόντων, από παπούτσια μέχρι καθημερινά ψώνια, το Amazon είναι ένας μεγάλος ανταγωνιστής και έχει εξελιχθεί στον πρώτο «προορισμό» που απευθύνονται οι χρήστες για να αναζητήσουν προϊόντα. Και όπως το Amazon έχει αναπτυχθεί, είναι φυσικό ότι μερικές υπηρεσίες σύγκρισης έχουν αποδειχθεί λιγότερο δημοφιλείς από άλλες. Ανταγωνιζόμαστε το Amazon και άλλες ιστοσελίδες για αναζητήσεις σχετικά με ηλεκτρονικές αγορές εμφανίζοντας πιο χρήσιμες πληροφορίες για προϊόντα.

Όταν χρησιμοποιείτε το Google Search για να αναζητήσετε προϊόντα, προσπαθούμε να σας παρέχουμε αυτά που αναζητάτε. Η ικανότητά μας να τα καταφέρνουμε τόσο καλά δεν ευνοεί εμάς ή οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα ή πωλητή- είναι το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και της συνεχούς καινοτομίας, που βασίζεται στη πληροφόρηση από τον χρήστη.

Δεδομένων των στοιχείων και με σεβασμό στις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διαφωνούμε με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφασή της Επιτροπής καθώς σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε σε προσφυγή και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε σαφείς τις θέσεις μας».

Πηγή: skai.gr

Ακολουθήστε το SoccerPlus στο Google News

Καμία δημοσίευση για προβολή