Στέλιος Σαλβαδόρ: Η “Θύρα 13”, η “Original 21” και o Παύλος Σιδηρόπουλος

Ο ιδρυτής και τραγουδιστής του συγκροτήματος "Μωρά στη Φωτιά", Στέλιος Σαλβαδόρ
Print Friendly, PDF & Email

Η δεκαετία του 80′ ήταν η δεκαετία (ανα)γέννησης του ροκ και του πανκ. Στην Αθήνα, πολλά πανκ συγκροτήματα βγήκαν με αρκετά ευθύ και επιθετικό και πολιτικό στοίχο, όπως οι Γενιά Του Χάους, οι Αδιέξοδο, οι Punks Romana, οι “ΑΝΤΙ…” και πολλά άλλα συγκροτήματα και αν το ροκ στην Αθήνα το εκπροσωπούσαν οι Last Drive με αγγλικό στοίχο, το ροκ στην Θεσσαλονίκη το εκπροσωπούσαν οι Τρύπες και τα Μωρά στην Φωτιά.

Τα Μωρά στην Φωτιά έβγαλαν ένα δίσκο – ορόσημο με τον Στέλιο Σαλβαδόρ σε στίχους και φωνή, τον Παύλο Παυλίδη στην κιθάρα και τον Γιώργο Παπαϊωάννου στα ντραμς.

Όμως επειδή η Ελλάδα δεν είναι και ιδιαίτερα φιλική χώρα, ειδικά ως προς τα ροκ συγκροτήματα, η μπάντα δεν ζήτησε το χέρι κάποιας μεγάλης δισκογραφικής (υπήρχαν πολλές εκείνη την περίοδο, Virgin, FM Records, Warner και ένα σωρό) με αποτέλεσμα να περάσει μια εσωτερική περίοδο, παρά το γεγονός, ότι ο Στέλιος Σαλβαδόρ είχε γράψει νέους στίχους, νέες μουσικές, κάποιοι αντί να περιμένουν, επέλεξαν να φύγουν, πέρνοντας επί της ουσίας έτοιμα, φτιάξανε ένα καινούριο δίσκο βασισμένο σε αυτά και γνώρισαν επιτυχία.

Το πιθανότερο ήταν ποτέ αυτά τα τραγούδια να μην έφταναν στα αυτιά μας από τον αληθινό τους δημιουργό. Όμως ο Στέλιος Σαλβαδόρ βρήκε τη δύναμη και βγήκε από την φωτιά και προς το τέλος των 90′s, με νέα σύνθεση, κυκλοφόρησε τον επίσης επικό δεύτερο δίσκο με τίτλο “Θεατρίνοι”.

Λίγα χρόνια αργότερα έφτιαξε την δική του δισκογραφική εταιρία, την Baby Records και έβγαλε έναν νέο δίσκο με τίτλο “Στο Δρόμο” και μέσα από τραγούδια παλιά ακυκλοφόρητα (Πήδα προτού κοιτάξεις), κάποια κλεμμένα από “φίλους” που βρήκαν επιτέλους την αυθεντική τους στέγη (Αδρεναλίνη) καθώς και νέο υλικό (Ταξίδι), βγάζει όλα αυτά που εμπόδιζαν το συγκρότημα να πάρει την θέση που του αξίζει στην ροκ δισκογραφία.

Την μουσική ένταση αυθεντικού ροκ εν ρόλ αυτού του δίσκου, τα τραγούδια με κρυφά μηνύματα (Τατουάζ), τις αισιόδοξες (Δον Κιχώτες) και κάποιες εντυπωσιακά σκοτεινές στιγμές (Χάρτινα Λουλούδια) του δίσκου “Στο Δρόμο” ήρθαν να διαδεχθούν τα φωτεινά τραγούδια του Cougar Baby Smoking Rabbit.

Ενώ ο τελευταίος δίσκος με τίτλο “Το χρυσό κλειδί” αν τον ακούσετε προσεκτικά θα βρει το κλειδί, για να πάρει την θέση που του αξίζει στην δισκοθήκη σας.

Όλα αυτά και ακόμα περισσότερα θα έχετε την ευκαιρία να τα ακούσετε το Σάββατο 26/11 στο Κύτταρο, στο πρώτο live που θα κάνουν στην Αθήνα σε κλειστό χώρο, έπειτα από τρία χρόνια, χωρίς κανένα περιορισμό, όπως αυτοί που υπήρχαν και είτε απαγόρευαν τις συναυλίες όρθιων, είτε έβαζαν περιορισμούς στην προσέλευση των θεατών.

Θα ακολουθήσει άλλη μια συναυλία την αμέσως επόμενη μέρα, Κυριακή 27/11/2022 στην Πάτρα. Ενώ στις 10 Δεκεμβρίου θα δώσει το παρών πάλι στο Κύτταρο σε μια συναυλία μαζί με άλλους καλλιτέχνες για να τιμήσει τον γνωστό του, τον Παύλο Σιδηρόπουλο.

Μωρά στα γήπεδα

Το συγκρότημα από την Θεσσαλονίκη ήταν headliner τόσο στην γιορτή της Θύρας 13 το 2016 για την συμπλήρωση 50 χρόνων από την ίδρυση της, όσο και στην Original 21 πριν λίγες εβδομάδες για την συμπλήρωση 40 χρόνων (“40 χρόνια περιμέναμε γι’ αυτή την γιορτή” είπε ο Σαλβαδόρ κάνοντας πάσα στους φίλους της ομάδας), η οποία έγινε με φόντο το καινούριο γήπεδο της ΑΕΚ.

Στη γιορτή της Θύρας 13 για τα 50 χρόνια ακούστηκε το “50 χρόνια περιμέναμε γι’ αυτή την βραδιά”, όπως ακριβώς στο “Κάτω στην Πόλη”, τραγούδι – σήμα κατατεθέν της μπάντας.

Ενάμιση χρόνο μετά, τον είχαν και η οπαδοί του Απόλλωνα Σμύρνης, Basso Rango, διοργανώνοντας το πρώτο τους φεστιβάλ, μαζί με συγκροτήματα όπως η Ομίχλη και άλλα ελληνικά ροκ σχήματα, με τα Μωρά στην Φωτιά, πάλι Headliners.

Με αφορμή την παρουσία του στην εκδήλωση της “Οriginal”, o Στέλιος Σαλβαδόρ, μίλησε στο SoccerPlus:

-Στέλιο, έδωσες δυο ιστορικά λάιβ για τους οπαδούς της κάθε ομάδας, για τη Θύρα 13 και πριν μερικές βδομάδες για την Original 21. Θέλεις να μου πεις δυο λόγια για την συναυλία σου στους φίλους της ΑΕΚ;

“Πολύ ωραία ατμόσφαιρα. Ένιωσα πολύ μεγάλη αγάπη απ’ τα παιδιά. Η οργάνωση του φεστιβάλ για τα 40 χρόνια, παρά το γεγονός ότι διοργανώθηκε μόλις λίγες βδομάδες πριν πραγματοποιηθεί, ήταν πάρα πολύ επαγγελματική με πολύ σωστή οργάνωση. Ήταν πάρα πολύ ωραία. Υπέροχα ήταν και στον Παναθηναϊκό, στην Θύρα 13. Συγκλονιστική συναυλία. Θα μου μείνει αξέχαστη η Λεωφόρος Αλεξάνδρας. Το ίδιο ωραία ήταν και στην Original και τους ευχαριστώ όλους και τα παιδιά της ΑΕΚ και του Παναθηναϊκού.”

-Το πιο εντυπωσιακό σκηνικό που έχει γίνει σε συναυλία σου πιο είναι;

“Ήταν το Νοέμβρη του 1988 όταν στο μαγαζί που εμφανιζόμασταν στη Θεσσαλονίκη τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα ερχόταν μια φορά το μήνα κι ένας καλεσμένος .έτσι ήρθε και ο Παύλος Σιδηρόπουλος με το συγκρότημα του τους Απροσάρμοστους και εμείς παίξαμε σαπορτ αφού μας παρακολούθησε μου μίλησε με πολύ ωραίο τρόπο για μένα κ το συγκρότημα και με κέρασε ένα ποτό γιατί του άρεσε να κάθεται πίσω από το μπαρ .Η εμφάνιση του ήταν συγκλονιστική και θα θυμάμαι πάντα τον τρόπο που αγκάλιαζε το μικρόφωνο καθώς τραγουδούσε”

-Ενόψει της συναυλίας του Σαββάτου 26/11,  βλέπεις ότι στην μετά κόβιντ εποχή (όσο αφορά τους περιορισμούς), μια ακόμα μεγαλύτερη δίψα του κοινού;

“Με τον κόβιντ φάνηκε ότι τελικά δεν ξέρουμε τι μας περιμένει. Άρα το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να εκμεταλλευόμαστε και να αξιοποιούμε το σήμερα.”

Ακολουθήστε το SoccerPlus στο Google News

Καμία δημοσίευση για προβολή